Sunday, March 04, 2007

一個人的旅行

從新加坡到台北, 我都喜歡把自己打扮成隱形人 = Cap 帽+ iPod. 從前是害怕在街上碰到不該碰到的人, 但漸漸我愛上這樣的打扮. 好處是不用看人, 也不讓人看到; 不用聽, 也聽不到.

少了修飾外表的壓力, 亦避開別人為你一個人吃飯, 一個人睇电影給予的同情眼光. 一整天不用講超過八句話. 所有時間和空間都屬於我的. 可以非常集中, 去想自己的事情, 去看我喜歡的東西.

可能我已經不再需要同伴了.

2 comments:

carmenaki said...

didn't know that your chinese is dead good.
i do agree with you, however, i guess you do enjoy when u have me next to u singing and blah blah blah.xxx

Water said...

In singapore, I learnt Singlish. Here, I learnt Chinese lor. Although I have wasted most of my time at work, yet I have got some achievements outside work.